LinkedIn - to be or not to be?

W obecnych czasach posiadanie profilu zawodowego na LinkedIn staje się koniecznością. Ponieważ rekruterzy coraz częściej w poszukiwaniach idealnego Kandydat korzystają z mediów społecznościowych, warto stworzyć swój profesjonalny profil w serwisie LinkedIn, co pozwoli nawiązać nowe kontakty biznesowe i w efekcie wpłynąć na rozwój Kariery. 
 
Obrazek nagłówkowy do porady LinkedIn - to be or not to be?
Według różnych statystyk około 94% rekruterów korzysta z LinkedIn jako narzędzia wspierającego poszukiwania Kandydatów.
 

Co zatem należy zrobić, aby stworzyć skuteczny profil na LinkedIn? 

  • Zdjęcie profilowe – należy zadbać o to, aby zdjęcie było profesjonalne oraz dobrej jakości. Stanowi ono niejako wizytówkę - nie musi być bardzo poważne, a może nawiązywać do tego czym się zajmujemy. 
  • Uzupełnienie całego profilu – nie należy ograniczać informacji na swój temat, tylko upewnić się, że podaliśmy wszystkie ważne wiadomości oraz takie, które pozwolą wyróżnić nas na tle innych potencjalnych Kandydatów.
  • Stworzenie podsumowania zawodowego – należy zadbać, aby nie było zbyt długie, jednak zawierało najistotniejsze informacje. Jest to swego rodzaju wizytówka, która powinna być uzupełniona o umiejętności i doświadczenie. 
  • Kontakty – należy zaprosić do swoich kontaktów współpracowników zarówno byłych, jak i obecnych oraz osoby z branży, a także headhunterów.
  • Doświadczenie – należy wypełnić ten obszar chronologicznie podając firmy, w których pracowaliśmy oraz zakres obowiązków.
  • Należy zadbać o potwierdzenie swoich umiejętności – w pierwszej kolejności powinniśmy wypisać swoje kluczowe kompetencje, a następnie poprosić znajomych z pracy, przełożonych, aby potwierdzili umiejętności. Jest to forma referencji, która spowoduje, że nasz profil zawodowy zyska na wartości.
  • Grupy branżowe oraz strona firmowa – dzięki temu będziemy mogli wyróżnić się i zostać zauważonym przez specjalistów z danego obszaru.
  • Dołączenie swojego CV – dzięki temu, rekruterzy bądź potencjalni pracodawcy będą mieli łatwy dostęp do szerszego opisu umiejętności oraz zdobytego doświadczenia i zrealizowanych projektów.
  • Posiadanie konta na LinkedIn to nie przymus, jednak nie posiadanie go może pozbawić szansy na zdobycie wymarzonej pracy, czy też nowych znajomości biznesowych.