Metody i Narzędzia Rekrutacji

|| planowanie procesu || narzędzia oceny kompetencji || komunikacja w rekrutacji || employer branding w rekrutacji ||
[dla specjalistów hr, menedżerów i liderów rekrutujących do swoich zespołów oraz właścicieli mniejszych firm, którzy samodzielnie prowadzą wywiady z kandydatami]
 
Metody i Narzędzia Rekrutacji
METODY I NARZĘDZIA REKRUTACJI - GŁÓWNE  KORZYŚCI  BIZNESOWE: 
 
  • przygotowanie do samodzielnej realizacji części lub całości procesu rekrutacji
  • możliwość świadomego kontrolowania jakości prowadzonych procesów rekrutacyjnych przez firny zewnętrzne
  • obniżenie ryzyka popełniania błędów rekrutacyjnych i redukcja kosztów zatrudniania pracowników 
  • wypracowanie podczas szkolenia materiałów wspierających proces oceny kompetencji
  • przygotowanie liderów i menedżerów do prowadzenia profesjonalnego wywiadu behawioralnego
  • wzmocnienie wizerunku rzetelnego pracodawcy dzięki stosowaniu dobrych praktyk rekrutacyjnych

Moduły szkolenia (2 dni szkoleniowe)

MODUŁ I (dzień 1)

Etapy Procesu Rekrutacji

  • planowanie procesu rekrutacyjnego,
  • planowanie profilu kandydata,
  • pozyskiwanie kandydatów: selekcja, direct search (kryteria decyzyjne przy wyborze metod rekrutacyjnych),
  • wybrane narzędzia pozyskiwania kandydatów,
  • tworzenie ogłoszenia, selekcja aplikacji, wstępna rozmowa telefoniczna,
  • employer branding w procesie rekrutacyjnym

MODUŁ II (dzień 1)

Komunikacja w rozmowie kwalifikacyjnej

  • efektywne i aktywne słuchanie,
  • obserwowanie wskaźników behawioralnych,
  • rodzaje pytań oraz ich funkcje i cele,
  • umiejętności rekrutera wspomagające rozmowę,
  • radzenie sobie z oporem kandydata,
  • poziom faktów, wrażeń i interpretacji,
  • przekonania rekrutera jako narzędzie wspomagające i ograniczające – etyka rekrutera oraz najczęściej popełniane błędy planowania procesu rekrutacyjnego.

MODUŁ III (dzień 2)

Kompetencje w rekrutacji

  • podejście kompetencyjne w rekrutacji (definicja kompetencji, kryteria podziału kompetencji)
  • Tworzenie profilu kompetencyjnego kandydata (informacje stanowiskowe przy tworzeniu profilu, przegląd metod budowania profilu, wybór i stopniowanie kompetencji w profilu stanowiskowym, zasady opisywania wskaźników behawioralnych)

MODUŁ IV (dzień 2)

Narzędzia w rekrutacji

  • Narzędzia stosowane w selekcji opartej o kompetencje (klasyfikacja wywiadów kompetencyjnych, STAR, wydarzenia krytyczne, symulacje zadań, testy wiedzy oraz kwalifikacji, przegląd i wybór użytecznych symulacji do diagnozy kompetencji społecznych, przykłady zadań diagnozujących kompetencje zawodowe)
  • Testowanie wybranych narzędzi selekcyjnych (przeprowadzanie przykładowych badań - wywiad, symulacja, zadanie pisemne, obserwacja wskaźników behawioralnych i emocjonalnych, odgrywanie ról w symulacjach: zasady i modyfikacje)

Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem, skontaktuj się z nami:

Zadzwoń na numer:
 
+48 533 328 864
lub wypełnij formularz kontaktowy - odpowiemy w ciągu 48 godzin
 

*pola wymagane